Vacancies

Stage Fondation Constant: documenteren werkruimtes woonhuis
Posted: November 9, 2017

Fondation Constant zoekt per medio februari 2018 een geëngageerde en zorgvuldige stagiair voor de documentatie van het woonhuis annex atelier, bibliotheek en muziekkamer van beeldend kunstenaar Constant Nieuwenhuys (1920-2005).

Over Fondation Constant:
Fondation Constant beheert de nalatenschap, collectie en de copyrights van beeldend kunstenaar Constant Nieuwenhuys (1920-2005) en is bezig met het onderzoek en de samenstelling van de digitale oeuvrecatalogus van zijn werk. In januari 2017 is een academische commissie geïnstalleerd om het werk aan de oeuvrecatalogus te overzien. Voor meer informatie over de kunstenaar, zijn werk, de samenstelling van de commissie en het werk van de stichting, zie http://stichtingconstant.nl/work

De stage:
In 2018 zal de stagiair/stagiaire beginnen met het documenteren van het huis waar Constant van 1979 tot zijn overlijden in 2005 heeft gewoond en gewerkt. In dit huis bevinden zich zijn aquarellenatelier, bibliotheek en muziekkamer. We zoeken een stagiair, die hier een projectplan voor kan maken, die het documenteren (zowel schriftelijk als in beeld) op zich neemt en uiteindelijk een geschreven documentatierapport opstelt bij voorkeur in het Engels, waarin hij/zij tevens suggesties doet voor de omgang met de gedocumenteerde inboedel. De verschillende collecties (aquarellenatelier, bibliotheek, muziekkamer) worden zo nodig verdeeld over verschillende stageperiodes of stagiair(e)s.

Je werkt tijdens dit project samen met de echtgenote van Constant, Trudy Nieuwenhuys, hoofd onderzoek en bestuurslid van Fondation Constant en Kim van der Horst, projectmanager van de stichting.

Periode: minimaal 4 tot 6 maanden, 2 dagen per week vanaf half februari 2018.

Vergoeding: 150€/maand tot maximaal 1500€/jaar.

Locatie: Amsterdam, binnenstad

We zoeken iemand:

- met een BA Cultureel Erfgoed of MA Museologie,

- die nauwkeurig en gedreven werkt,

- die belangstelling heeft voor het werk en gedachtegoed van Constant,

- en die foutloos Nederlands en Engels schrijft.

Voor interesse in de stage mail je cv en motivatie naar Kim van der Horst: info@stichtingconstant.nl
Deadline is 1 Februari 2018.
Kennismaking vindt plaats vanaf 5 februari tm 21 februari 2018.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internship Fondation Constant: documenting working spaces in Constant's home

From medio February 2018 Fondation Constant is looking for a precise and driven intern to document the watercolor studio, library and music room in the home of the Dutch painter Constant Nieuwenhuys (1920-2005).

About Fondation Constant:
Fondation Constant manages the legacy, collection and copyrights of artist Constant Nieuwenhuys (1920-2005) and does research for the digital catalogue raisonné. In January 2017 an academic committee was installed to oversee the production of the catalogue raisonné. For more information on Constant, his work, the work of the foundation and of the academic committee, see http://stichtingconstant.nl/work

The internship:
In 2018 the intern will start documenting the watercolor studio, library and music room in the home, where Constant lived and worked from 1979 till his passing in 2005. We are looking for an intern, who can make a project plan for this, who can document all items in these rooms and eventually write a documntation rapport in English, in which he or she also gives some suggestions for the handling of documented collections. The different rooms might be dived amongst different interns or intern periods if necessary.

During this internship you be working closely with Constant's last wife, Trudy Nieuwenhuy, head research and member of the board of Fondation Constant and project manager, Kim van der Horst.

Intership period: minimal 4 to 6 months, 2 days/week from end February/begin March 2018.

Compensation: 150€/month, max 1500€/year.

Location: Amsterdam, city centre

We are looking for someone:

- with a BA Cultural Heritance or MA Museology,

- who works precise and driven,

- who has an interest in Constant, his work and ideas,

- and who can write (Dutch and) English flawlessly

If interested in the internship, please email your resumee and motivation to info@stichtingconstant.nl before February 1st, 2018.
Meetings will be scheduled from February 05th till February 21st 2018.

Fondation Constant