Vacancies

Stage/bijbaan Fondation Constant: documenteren werkruimtes woonhuis
Fondation Constant zoekt per direct student voor de documentatie van het woonhuis annex atelier, bibliotheek en muziekkamer van beeldend kunstenaar Constant Nieuwenhuys (1920-2005) en/of om een systeem voor de archivering van het archief te bedenken.

Over Fondation Constant:
Fondation Constant beheert de nalatenschap, collectie en de copyrights van beeldend kunstenaar Constant Nieuwenhuys (1920-2005) en is bezig met het onderzoek en de samenstelling van de digitale oeuvrecatalogus van zijn werk. In januari 2017 is een academische commissie geïnstalleerd om het werk aan de oeuvrecatalogus wetenschappelijk te begeleiden. Voor meer informatie over de kunstenaar, zijn werk, de samenstelling van de commissie en het werk van de stichting, zie http://stichtingconstant.nl/work

De opdracht:
We zijn bezig om het archief uit het huis, waar Constant van 1979 tot zijn overlijden in 2005 heeft gewoond en gewerkt, over te brengen naar Utrecht. In dit huis bevinden zich zijn aquarellenatelier, bibliotheek en muziekkamer. We zoeken een student, die het documenteren (zowel schriftelijk als in beeld) op zich neemt en uiteindelijk een geschreven documentatierapport opstelt (bij voorkeur in het Engels) wat gebruikt kan worden voor de oeuvre catalogus en verder onderzoek. Tevens zoeken we iemand, die ons kan helpen bij de organisatie van het archief.

Je werkt tijdens dit project samen met de echtgenote van Constant, Trudy Nieuwenhuys, hoofd onderzoek en bestuurslid van Fondation Constant en Kim van der Horst, projectmanager van de stichting.

Periode: minimaal 4 tot 6 maanden, 2 dagen/week.

Ingang: per direct.

Vergoeding: 250-350€/maand

Locatie: Amsterdam, binnenstad

We zoeken iemand:

- met een BA Cultureel Erfgoed of MA Museologie,

- die nauwkeurig en gedreven werkt,

- die belangstelling heeft voor het werk en gedachtegoed van Constant,

- en die foutloos Nederlands (en Engels) schrijft.

Voor interesse in de stage mail je cv en motivatie naar Kim van der Horst: info@stichtingconstant.nl
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internship/side job Fondation Constant: documenting working spaces in Constant's home
Fondation Constant is looking for a student to help us document the watercolor studio, library and music room in the home of the Dutch painter Constant Nieuwenhuys (1920-2005) and help us organise his archive.

About Fondation Constant:
Fondation Constant manages the legacy, collection and copyrights of artist Constant Nieuwenhuys (1920-2005) and does research for the digital catalogue raisonné. In January 2017 an academic committee was installed to oversee the production of the catalogue raisonné. For more information on Constant, his work, the work of the foundation and of the academic committee, see http://stichtingconstant.nl/work

The assignment:
We are moving the archive from the house, where Constant lived and worked from 1979 till his passing in 2005. We are looking for a student, who can document the collections and items in his watercolor studio and library and eventually write a documentation rapport (in English). This report can then be used for reserach for the catalogue raisonné and further research in connected topics. Also we need help organising the archive.

During this internship you be working closely with Constant's last wife, Trudy Nieuwenhuy, head research and member of the board of Fondation Constant and project manager, Kim van der Horst.

Internship period: minimal 4 to 6 months, 2 days/week.

Starting: immediately

Compensation: 250-350€/month

Location: Amsterdam, city centre

We are looking for someone:

- with a BA Cultural Heritance or MA Museology,

- who works precise and driven,

- who has an interest in Constant, his work and ideas,

- and who can write Dutch (and English) flawlessly

If interested in the internship, please email your resumee and motivation to Kim van der Horst info@stichtingconstant.nl

Fondation Constant