Vacancies

Parttime vacature | documenteren bibliotheek
Fondation Constant zoekt per begin augustus 2019 een medewerker voor de documentatie van de bibliotheek in het woonhuis van beeldend kunstenaar Constant (Nieuwenhuys) (1920-2005).

Over Fondation Constant
Fondation Constant beheert de nalatenschap, collectie en de copyrights van beeldend kunstenaar Constant Nieuwenhuys (1920-2005) en is bezig met het onderzoek en de samenstelling van de digitale oeuvrecatalogus van zijn werk. In januari 2017 is een academische commissie geïnstalleerd om het werk aan de oeuvrecatalogus wetenschappelijk te begeleiden. Voor meer informatie over de kunstenaar, zijn werk, de samenstelling van de commissie en het werk van de stichting, zie http://stichtingconstant.nl/work

De opdracht
We zijn bezig om de bibliotheek uit het huis, waar Constant van 1979 tot zijn overlijden in 2005 heeft gewoond en gewerkt, over te brengen naar ons kantoor in Utrecht. Omdat zijn bibliotheek een belangrijke bron was voor Constant, zijn werk en gedachtengoed is het belangrijk om deze bibliotheek en de notities in de boeken goed te documenteren voor toekomstig onderzoek. Wij zoeken een student, die de documentatie (zowel schriftelijk als in beeld) op zich neemt en ondersteund bij de verhuizing naar en ordening van de bibliotheek in Utrecht.

Je werkt tijdens dit project samen met de Kim van der Horst, projectmanager van de stichting en Trudy Nieuwenhuys, hoofd onderzoek en bestuurslid van Fondation Constant en echtgenote van Constant.

Periode: minimaal 6 maanden, mogelijk langer, 2 dagen/week.

Ingang: 01 augustus 2019

Vergoeding: 15€/u

Locatie: Amsterdam, binnenstad

We zoeken:

• Student en zzp-er
  • uit Amsterdam of omstreken,
  • die een BA Cultureel Erfgoed of MA Museologie volgt or heeft afgerond, of interesse heeft in deze gebieden,
  • die nauwkeurig en gedreven werkt,
  • die belangstelling heeft voor het werk en gedachtegoed van Constant,
  • en die foutloos Nederlands en Engels leest en schrijft en een basiskennis heeft van Frans en Duits.

Voor interesse mail je cv en motivatie naar Kim van der Horst: info@stichtingconstant.nl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parttime job opening | documenting library
Per August 1st Fondation Constant is looking for someone to help us document the library in the home of the Dutch painter Constant Nieuwenhuys (1920-2005).

About Fondation Constant
Fondation Constant manages the legacy, collection and copyrights of artist Constant Nieuwenhuys (1920-2005) and does research for the digital catalogue raisonné. In January 2017 an academic committee was installed to oversee the production of the catalogue raisonné. For more information on Constant, his work, the work of the foundation and of the academic committee, see http://stichtingconstant.nl/work

The assignment:
We are moving the library from the house, where Constant lived and worked from 1979 till his passing in 2005, to our office in Utrecht. We are looking for someone, who can document the library. This documentation report can then be used for the catalogue raisonné, a biography and future research. We also need help moving the library and organizing it in Utrecht.

During this project you will be working closely with project manager, Kim van der Horst and Trudy Nieuwenhuy, head research and member of the board of Fondation Constant and Constant's wife.

Period: minimal 6 months, potentially longer, 2 days/week.

Starting: August 1st, 2019

Compensation: 15€/hour

Location: Amsterdam, city centre

We are looking:

• Student and freelancer,
  • from Amsterdam, or surroundings,
  • following or has finished a BA Cultural Heritance or MA Museology, or who has a keen interest in these subjects,
  • who works precise and driven,
  • who has an interest in Constant, his work and ideas,
  • and who can read and write Dutch and English flawlessly, has a basic knowledge of French and German.

If interested, please email your resume and motivation to Kim van der Horst info@stichtingconstant.nl

Fondation Constant