Review by Arnold Verplancke for Brabant Cultureel of the exhibition Constant, religie, idealisme en protest at Museum Krona from March 19 till May 22, 2022.
Quote from article: Klein maar fijn geldt voor deze dubbeltentoonstelling van Mamedov en Constant in Krona Uden.
Documentation
Pages

Emmaüsgangers, 1936, oilpaint on linnen
Het Laatste Avondmaal verrast in vele gedaanten

La Samaritaine, 1984, oilpaint on linnen
Kunst rond thema’s uit de lijdenstijd komt extra binnen in oorlogstijd
Review by Sophia Geuze for Nederlandsdagblad of the exhibition Constant, religie, idealisme en protest at Museum Krona from March 19 till May 22, 2022.

Le départ, 1978, watercolor
Schenking van Dommering: le départ est arrivé
A blog by head curator of the Teylers Museum in Haarlem, Terry van Druten on the collection endowment by collectors Loes and Egbert Dommering. Amongst the donation are several beautiful works by Constant, like the watercolor Le départ, 1978, and the portfolio New Babylon.

Sonic Imaginaries of New Babylon!
The essay Sonic Imaginaries of New Babylon! Soundtrack for an Unbuilt City by Steve Taylor for the UK based platform MUSICITY analyses the sonic landscape of Constant's New Babylon.

Kunstenaars-centrum Bergen | Nieuwe expositie geopend
Review group exposition in Het Huis met de Pilaren in 1948 organised by Kunstenaars-centrum Bergen.

De slaapkamer in het Nederlandse paviljoen: een replica van de kamer in het Amsterdamse Hilton Hotel waar John Lennon en Yoko Ono in 1969 verbleven. In bed: architect Winy Maas (l) en Beatriz Colomina. © DARIA SCAGLIOLA
Lelijke leegstand, architecten doe er iets aan!
Interview with architect Winy Maas about the Dutch Pavillion at the Architect Biennale 2018.

Het Nederlands paviljoen op de architectuurbiënnale in Venetië. Photo: Daria Scagliola
Kijk naar de ruimte hieronder. Is het een ruimte om te werken, of om te ontspannen?
Review of the Dutch Pavillion at the Architecure Biennale in Venice, 2018.